דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגירה לקנדה מישראל 2013 - התכנית החדשה של ממשלת קנדה 

מאת    [ 02/01/2013 ]

מילים במאמר: 542   [ נצפה 3951 פעמים ]

הגירה לקנדה מישראל 2013 ? התכנית החדשה של ממשלת קנדה

במהלך חודש מאי 2012 תיכנס לתוקפה תכנית הגירה חדשה למבקשי אשרות הגירה, תושבות קבע ואזרחות בקנדה. התכנית הזאת הינה תולדה של מחקרים רבים ושיפורים רבים שערכה ממשלת קנדה בתכניות הקיימות. כתוצאה מכך עשויה הגירה לקנדה מישראל 2013 להפוך לקלה וזמינה יותר עבור חלק ממבקשי האשרות ואילו חלק אחר יצטרך להשקיע מאמץ נוסף על מנת להבטיח לעצמו את הזכות לחיות ולעבוד בקנדה.

הגירה לקנדה וחשיבות כישורי השפה

התכנית החדשה שמה דגש מיוחד על כישורי השפה ? משמע ידיעת אחת השפות הרשמיות הנהוגות בקנדה ברמה המאפשרת למבקש האשרה להתערות בשוק העבודה הקנדי ולנהל שיחה, משא ומתן ויחסים מקצועיים בצורה שתהפוך אותו לרלוונטי יותר. המשמעות היא שרופא, ככל שיהיה מעולה, לא יוכל לסיים בהצלחה את התהליך אים איננו מחזיק בכישורי שפה סבירים.

כישורי השפה הם בעלי חשיבות כה גבוהה, עד שבתכנית החדשה מחויב כל מי שהגיש בקשה לקבלת אשרת הגירה לקנדה להוכיח בראש וראשונה את היכולת והשליטה שלו בשפה. רק לאחר שיעמוד במבחן שייערך לו על ידי גוף מוכר לצורך כך על ידי ממשלת קנדה, יוכל להמשיך את התהליך.

שינויים בטווח הגילאים, בניקוד ובאפשרויות לצבירת נקודות

כל המחקרים שערכו השלטונות הקנדיים העלו כי גיל הוא גורם ראשון במעלה המסייע להתערות. כתוצאה מכך עלתה החשיבות של נושא הגיל כפקטור בקביעת הניקוד הסופי של המהגר. הגיל המקסימלי המקנה נקודות זכות ירד ויחד איתו ירד גם טווח הגילאים המאפשר קבלת מלוא מכסת הנקודות. עם זאת, ובהמשך למגמה האמורה, עלה מספר הנקודות המרבי למי שנמצאים בטווח הגילאים הרלוונטי.

הגירה לקנדה מישראל 2013 ? הערכת התואר האקדמי והכישורים המקצועיים

התכנית החדשה מחמירה את הקריטריונים להכרה מקצועית בכישורים מקצועיים של מי שהגישו בקשה לקבלת אשרת הגירה לקנדה מישראל 2013, כמו גם למבקשי אשרה ממדינות אחרות. הממשלה הקימה גוף הדומה במהותו לוועדה להערכת תארים אקדמיים במשרד החינוך בישראל. הגוף הזה מוסמך לבצע השוואה ומתן קרדיט על לימודים קודמים לבעל מקצוע אקדמי או אחר. הגוף הזה, כך מקווים שלטונות ההגירה הקנדיים, ייתן מענה טוב יותר לצורך בהערכה אמיתית של הכישורים האקדמיים והמקצועיים של מבקש האשרה. הגוף האמור ייקרא Educational Credential Assessment או בקיצור ""ECA.

הערכת התואר תבוצע עוד בטרם הגיע מגיש הבקשה לקנדה ולפני הפתיחה בפועל של תהליך ההגירה. כך יוכל מגיש הבקשה להעריך באופן ריאלי את השווי שמייחסת ממשלת קנדה לתואר שלו ותינתן לו הזדמנות לשפר הישגים אקדמיים או אחרים, מה שעשוי לשפר מאוד את הסיכויים שלו לקבל אשרת הגירה.

תעסוקה בקנדה

התכנית החדשה מאפשרת למעסיקים קנדיים לשכור עובדים מקרב מבקשי אשרות עבודה או אחרות במהירות יחסית, אם וכאשר מתעורר הצורך בתוספת ידיים עובדות בתחום מקצועי כל שהוא. זאת ועוד ? מבקשי אשרת עבודה שבני הזוג שלהם הם בעלי כישורי שפה טובים או שהם בעלי ניסיון תעסוקתי בקנדה יזכו לתוספת ניקוד.

שונות

חשוב לדעת, כי התכנית כאמור תיכנס לתוקפה החל בחודש מאי 2013 ותהיה תקפה למי שהגיש בקשה לאחר התאריך הנ"ל. רוב מבקשי האשרות שהבקשה שלהם נמצאת בהליכים, לא יושפעו ממנה.

החלק הטוב בתכנית הוא משך הזמן הקצר שלה ? מספר חודשים בלבד. כיון שתנאי הסף להגשת הבקשה גבוהים יותר, ניתן לסיים את הדיון בכל הבקשות בתוך זמן קצר יחסית, מה שמשאיר את המועמדים להגירה פחות זמן במצב של חוסר ודאות.

יחד עם זאת, חשוב לדעת כי שלטונות ההגירה ידונו ויספקו מספר ידוע מראש של אשרות מדי שנה, בניגוד למספר המשתנה של אשרות שהיה נהוג להעניק עד כה.

הגירה לקנדה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב